• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Flingan

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Augusti 2022
Meddelanden
206
Mottagna reaktioner
129
Poäng
317
Min första tanke är att du kanske ska avvakta ett tag med att söka.
Skuldrådgivaren tyckte jag kunde ansöka. Men ja vi får se.

Kämpat i två snart tre år med att få ner skulder. Bättre lån, få bättre UC osv.

Sedan vart inkomsten ändrad. Vilket slog undan benen helt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Detsermörktut

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
3 Juli 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
62
Poäng
186
Dom har jag skuld till allt är dömt att misslyckas just nu
Alltså fy fan vad trött man blir på att läsa din negativa attityd. Dom flesta av oss här har haft eller har det för jävligt också men inte sitter vi och gnäller så mycket som du gör. Du har fått svaret på vad du behöver göra för att få din skuldsanering så ryck upp dig nu och bete dig som en vuxen människa. Det är bara du som kan förändra det men du vill det inte tillräckligt!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Alltså fy fan vad trött man blir på att läsa din negativa attityd. Dom flesta av oss här har haft eller har det för jävligt också men inte sitter vi och gnäller så mycket som du gör. Du har fått svaret på vad du behöver göra för att få din skuldsanering så ryck upp dig nu och bete dig som en vuxen människa. Det är bara du som kan förändra det men du vill det inte tillräckligt!
Snälla chilla lite…
Detta är nog fasiken inte helt enkelt !!!
Varför ska inte @Gunma få lov och ventilera och vända på varenda jäkla innan hon förstår och mäktar med att orka ta tag i saker och ting…

Ni kan alla vara hur hårdhudade Ni än vill i Era ordval, men är ens egna barn involverade på ett eller annat sätt, så är de nog ta mig fasiken inte så enkelt längre…
Än mindre och ”barnet” ifråga själv inte mår bra - ja ryser av bara tanken. :(

Låt för fasiken folk få älta & vrida på varje sten, för de e ett forum till för & för Er som inte orkar läsa…skrolla vidare!
 

Detsermörktut

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
3 Juli 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
62
Poäng
186
Snälla chilla lite…
Detta är nog fasiken inte helt enkelt !!!
Varför ska inte @Gunma få lov och ventilera och vända på varenda jäkla innan hon förstår och mäktar med att orka ta tag i saker och ting…

Ni kan alla vara hur hårdhudade Ni än vill i Era ordval, men är ens egna barn involverade på ett eller annat sätt, så är de nog ta mig fasiken inte så enkelt längre…
Än mindre och ”barnet” ifråga själv inte mår bra - ja ryser av bara tanken. :(

Låt för fasiken folk få älta & vrida på varje sten, för de e ett forum till för & för Er som inte orkar läsa…skrolla vidare!
Det var okej dom första 32 gångerna hon gjorde det. Nu spammar hon mest tråden med samma frågor och beklagliga berättelser hela tiden. Vi lägger ner vår tid för att försöka hjälpa till men hon tar inte emot hjälpen! Du har rätt att vill man inte läsa kan man scrolla vidare men om hon har rätt att uttrycka hur hon känner så det borde väl då vara okej att jag uttrycker hur jag känner också ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 602
Poäng
10 387
Tycker jag nog.
Om jag hamnar hos kronf för löneutmätning, och får ett lån senare.
Kan jag lösa allt hos dem då, el hur gör man?
Försöker lyssna mig för om samlingslån.
Med bra ränta och bra lön kanske det går vägen, de ränter jag har nu äter upp allt jag betalar typ småskulderna.
Man kan alltid betala själv. Blir det 0 kr kvar hävs löneutmätningen automatiskt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 602
Poäng
10 387
Så tack.
Inte kunna betala inom 15 då är jag död enligt dig!
Ska jag börja feltolka dig så har du ganska länge tyckt synd om folk som fällts för våldtäkt mot barn, eftersom dom får svårare att få skuldsanering.

Jag har inte påstått något om när du dör, men löneutmätning kan pågå hur länge som helst. Lever du i 500 år så kommer det hålla på så länge om inte du har väldigt bra pension.
 

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
365
Mottagna reaktioner
46
Poäng
167
Ska jag börja feltolka dig så har du ganska länge tyckt synd om folk som fällts för våldtäkt mot barn, eftersom dom får svårare att få skuldsanering.

Jag har inte påstått något om när du dör, men löneutmätning kan pågå hur länge som helst. Lever du i 500 år så kommer det hålla på så länge om inte du har väldigt bra pension.
Hur kan du säga så.!
Om våldtäkt, det är helt annat. Vi har inte skadat ngn annan förutom oss själva, och de jag gjort har många fler gjort och fått skuldsanering utan att anmäla ngn anhörig som har spelberoende. Det har läst nu.
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Hej!

Ni som har sökt skuldsanering och fått det beviljat.

Min fråga är :

Har ni tagit hjälp av juridiska rådgivare eller har ni sökt själva ?

Jag har själv sökt en gång och det är mycket enkelt men fick avslag p.g.a. lån nära inpå enligt KF.

Jag har pratat med juridiska rådgivare och enligt de så är chansen mycket större att man får skuldsaneringen beviljat via dem, jag menar juridiska rådgivaren kostar 299 kr i månaden och man kan avbryta när som helst.

Juridiska rådgivarna har den direkta kontakten och vet hur man skall formulera sig och samt tar striden ifall det blir avslag samt har erfarenheter sen tidigare.

Vad säger ni som ar använt er av juridiska rådgivare för att söka skuldsanering ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Hej!

Ni som har sökt skuldsanering och fått det beviljat.

Min fråga är :

Har ni tagit hjälp av juridiska rådgivare eller har ni sökt själva ?

Jag har själv sökt en gång och det är mycket enkelt men fick avslag p.g.a. lån nära inpå enligt KF.

Jag har pratat med juridiska rådgivare och enligt de så är chansen mycket större att man får skuldsaneringen beviljat via dem, jag menar juridiska rådgivaren kostar 299 kr i månaden och man kan avbryta när som helst.

Juridiska rådgivarna har den direkta kontakten och vet hur man skall formulera sig och samt tar striden ifall det blir avslag samt har erfarenheter sen tidigare.

Vad säger ni som ar använt er av juridiska rådgivare för att söka skuldsanering ?
Ett tips i all välmening. Företag av den typen du skriver om är bara bluff och båg. Dom kan inte hjälpa dig mer än en budget- och skuldrådgivare i din hemkommun som dessutom är gratis.
Betala inte för den tjänsten!

Jag sökte själv och blev beviljad och det är det många här inne som blivit.
Skälet till avslag har du ju fått och det kan ingen hjälpa dig med. Dessa företag försöker sälja en tjänst som är helt onödig och spelar på vår oro och ångest om vår ekonomi.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp